Երևանն իմ տունն է
Տնա յին ա շխ ատա նք
Երևանն
իմ քաղաքն է: Երևանը բոլորիս քաղաքն է, մեր տունը, մեր օջախը: Այն ամեն օր փոփոխվում
է. նոր շինություններ են ավելանում, բարձրահարկ շենքեր են կառուցվում, կանաչապատ տարածքները
շատանում են: Օրեցօր մեր քաղաքը ավելի է գեղեցկանում : Դրա հետ մեկտեղ մեր քաղաքում
կան բաներ, որոնք ինձ դուր չեն գալիս. աղբի նորանոր կույտերի առաջացումը, ինչը շատ
ակտուալ է մեր երկրում: Ցանկացած տեղ կարելի է տեսնել աղբի թափոններ, որոնք երբեք
չեն մաքրվում: Այդ ամենի մեղավորը հենց մեր քաղաքացիներն են : Նրանք են աղտոտում մեր
միջավայրը: Դուր չի գալիս նաև քաղաքի երթևեկությունը, որովհետև այն շատ անկանոն է:
Վարորդների անուշադրության, արագ վարելու պատճառով զոհեր են լինում : Օրերից մի օր
պետք է վերջ տրվի այս ամենին: Այդ պատասխանատու գործը թողնենք ժամանակին:
Տնա յին ա շխ ատա նք
111
Հայ-Հայուհի,Հայաստան,հայոց,հայություն
Դպիր-դպրուհի,դպրստան,դպրոց.դպրություն
Այգի-այգեստան,այգոց,
Հնոց-հնոց,հնություն
Բույր-բուրաստան
Ծառ-ծառաստան
Բժիշկ-բժշկուհի,բժշկություն
Պարսիկ-պարսկուհի,Պարսկաստան,պարսկություն
112
Նկարչուհի,գրիչ,զարթուցիչ,թափող,ուսուցիչ,քերիչ,վարիչ,հաճախորդ,բախվող,հնչակ,վազորդ,հանող,շարժիչ,մոտեցող,կոշտուկ
113
Շրխկոց,թշոց,թրմփոց,թխկոց,թմփոց,ղզոց,մռոց
110
1-ին խումբ պարզ բառեր-գետին,գազան,ցնցում,ճամփա,ուժ,զոհ,նավ
2-որդ խումբ բարդ բառեր-մայրցամաք,արտասահման,նավահանգիստ,վերադարձ,մայրաքաղաք,օտարամոլություն
3-որդ խումբ ածանցավոր
բառեր-նավակ,հայրենիք վերադարձ
114
Անք-,ցի-գյումրեցի,երևանցի
,ածո-գտածո,հանածո ,ք-հանք,ցանք ,ուկ-ձագուկ,խղճուկ ,իք-կնիք,աղձնիք ,իչ-հսկիչ,քննիչ
,ու-անարգու,ահարկու ,ան-անգիր,ընկերական ,իկ-Արևիկ,կնիկ ,պան-գրպան,ջրաղացպան ,ստան-Հայաստան,Վրաստան
,ուհի-ընկերուհի,հայուհի
Տնային աշխատանք
Վարժ.301
Ա) Օդաչույի անունից:
Երբ Բելգիայի երկնքւմ «թռչող ափսե»
հայտնվեց,ռազմաօդային ուժերի գլխավոր շտաբից երկու կործանիչ ինքնաթիռ ուղարկեցին,որ
նրան «որսանք»: ՉԹՕ-ն ինքնաթիռի նման չէր.մի քանի վարկյանում նա արագությունը ժամում
երկու հարյուր ութսունից հազար ութ հարյուր կիլոմետրի հասցրեց:Մոտավորապես քառասունհինգ
րոպե մենք հետապնդեցինգ ՉԹՕ-ին,հետո նա անհետացավ: Մենք ինքներս ՉԹՕ-ն չեինք տեսել,բայց
նրա ներկայությունը հաստատել էին ռադիոձայնորսիչները:Հետաքրքիր է,որ ամեն անգամ,երբ
հաջողվում էր ՉԹՕ-ն նշմարել,վերջինս անմիջապես թռիչքի հետագիծն ու արագությունը փոխում
էր:
Բ) Որպես լրագրող:
Բելգիայում «թռչող ափսե» հայտնվեց: ռազմաօդային
ուժերի գլխավոր շտաբից երկու կործանիչ ինքնաթիռ ուղարկեցին, որ նրան «որսան»: ՉԹՕ-ն
ինքնաթիռի նման չէր. մի քանի վայրկյանում նա արագությունը ժամում երկու հարյուր ութսունից
հազար ութ հարյուր կիլոմետրի հասցրեց: Մոտավորապես քառասունհինգ րոպե ինքնաթիռները
հետապնդեցին ՉԹՕ-ին, հետո նա անհետացավ: ՉԹՕ-ի ներկայությունը հաստատել էին ռադիոձայնորսիչները:
Վարժություն 302
Փոփոխությունը այնե այս նախադասությունների մեջ, որ ժամանակաձևը փոփոխվումե:
Վարդություն303
Իմ դասարանը
Ա)Իմչպիսի մարդկանց խումբե - Իմ դասարանում դարբեր տեսակի մարդիկ կան թէ Լավ մարդկանց թէ վատ բայց դասարանը այտպեսե ամեն
դասարանում կան տարբեր տեսկի մարդիկ և ես ուրախեմ, որ այս դասարանումեմ:
Բ)Ինչով եք իրար նման- Մեր դասարանը իրար նման է ընկերասիրությամբ ,մտածելակերպով:
Գ)Ինչով եք տարբերվում- Մենք տարբերվում ենք մարդ տեսակով ամեն մարդ մի ձևի է այնպես որ մենք
տարբերվումենք մարդ տեսակով:
Դ)Ինչ է ձեզ կամում- Մեզ կապում է Մի Մեծ ընկերություննը:
307. Ամենաևանգույնածանցներովկազմվածածականներիիմաստներըհամեմատի´ր. ո՞րածանցնէչափազանցշատիիմաստհաղորդում, ո՞րը՝ամենաշատի(նրանցհետգործածվածգոյականիձևինէլուշադրությո´ւնդարձրու):
Թանգարանում հնագույն գործիքներ են պահվում:
Այդ դանբարանից գիտությանը հայտնի ամենահին
Դժվարագույն խնդիր են տվել ինձ:
Գրքի ամենադժվար խնդիրը սա է:
Փոքրագույն ձկներ են լողում իմ ակվարիումում:
Իմ ակվարիումի ամենափոքր ձուկն է սա:
Չափազանց շատի իմաստ է հաղորդում ագույն
ածանցը:
Ամենաշատի իմաստ է հաղորդում ագույն
ածանցը:
Վարժություն 88
Ա.Խաղալ-խաղացնել,դողալ -դողացնել,եռալ-եռացնել,թվալ-թվացնել,հավատալ-հավատացնել,
Բ.Փոքրանալ-փոքրացնել,լավանալ-լավացնել,վատանալ-վատացնել,բարեկամանալ-բարեկամացնել,թշնամանալ-թշնամացնել,մանրանալ-մանրացնել,հզորանալ-հզորացնել
308. Տունբազմիմաստբառընախադասություններիմեջգործածի´րքեզհայտնիբոլորիմաստներով:
Ես իմ ընկերների հետ գնացի հացատուն հաց
ուտելու:
Ես ինձ վատեյ ըզգում և գնացի դեղատուն
դեղ գնելու:
Մի մարդ գնացել էր գարեջրատուն գարեջուր
ղմելու:
309. Ընդգծված դերանունները
փոխարինի´ր համապատասխան հոդերով (եթե պետք է՝ կարող ես նախադասությունից բառ հանել):
Քո ընկերը մենակ քայլում էր
փոշեծածկ ճանապարհով:
Ընկերդ մենակ քայլում էր փոշեծածկ ճանապարհով:
Իմ որսն իր ոտքով եկավ:
Որսս իր ոտքով եկավ:
Մենք, այսինքն՝ ծովափի
բնակիչները, ծովից ենք հանում մեր սերունդն ու հարստությունը:
Ծովափի բնակիչներս ծովից ենք հանում մեր սնունդն ու հարստությունը:
Դու՝ մեր ամենաուժեղ
մարզիկը, հաղթանակով պիտի գաս:
Մեր ամենաուժեղ մարզիկն հաղթանակով պիտի
գաս:
Ես ծեր որսորդ եմ ու կյանքում շատ բան եմ տեսել:
Ծեր որսորդս կյանքում շատ բան եմ տեսել:
Դուք՝ մեր շնորհալի տղաները, ձեր խոսքը դեռ չեք ասել:
Մեր շնորհալի տղաներ, խոսքներտ դեռ չեք ասել:
Քո սիրտը քա´ր է, քար:
Սիրտդ քար է քար:
Ձեր ձեռքն ընկնողին պրծում չկա:
ձերքներտ ընկնողին պրծում չկա:
Իմ ուսուցիչը
Իմ Առաջին ուսուցչուհին ընկեր Արուսյակ Վարդանյանն էր որին ընդունել եմ որպես երկրորդ մայր և սիրել, քանի
որ նա շատ ընկերասեր էր և հոգատար: Նրա միջոցով մենք արեցինք առաջին քայլերը դեպի դպրոցական
կյանք նա մեզ սովորացրեց գրել կարդալ դրա համարել
ես իմ ուսուցչուհուն շատ հարգեցի և սիրեցի:
Վարժ.310
310. Ընդգծված բառերը փոխի´ր՝
առանց նախադասության միտքը փոխելու:
Թանգարանի սրահներից յուրաքանչյուրում ցուցադրվող վաթսուն առարկա կա:
Թանգարանի սրահներից ամեն մեկում ցուցադրվող վաթսունական առարկա կա:
Դպրոցի բոլոր դասարաններում տասնհինգական
սեղան է դրված:
Դպրոցի յուրաքանչյուր դասարանում տասնհինգ սեղան է դրված:
Ամեն մի երամում տասնհինգ կռունկ է:
Յուրաքանչյուր երամում տասնհինգական
կռունկ է:
Այդտեղ յուրաքանչյուր գետ երեք վտակ
ունի:
Այդտեղ ամեն մի գետ երեքական վտակ ունի:
Վարժ311
311. Բառակապակցություններ
կազմի´ր՝ հարցում արտահայտող բառերը գոյականներով փոխարինելով:
Հնարավորություն ունենալ՝ ինչի՞:
Հնարավորություն ընձեռել (տալ)՝
ինչի՞:
Նպատակ ունենալ՝ ինչի՞:
Աշխատանք, խաղ, ուսում, հանգիստ, գործել, խաղալ, սովորել, հանգստանալ (կարող ես շարունակել):
Հարցին պատասխանող բառը բայից առա՞ջ գրեցիր, թե՞ հետո: Ո՞ր դեպքում է բայից առաջ
գրելն ավելի բարեհունչ:
Հնարաորություն ունենալ աշխատանքի, հանգստի, խաղի, ուսման:
Հնարավորություն ընձեռել (տալ),սովորելու, հանգստանալու, խաղալու, գործելու:
Նպատակ ունենալ , ուսման, գործելու, աշխատանքի, հանգստի, սովորելու:
314. Շարքի բոլոր բառերը, բացի մեկից, նույն
ձևով են կազմված: Գտի´ր օրինաչափությանը չենթարկվող բառը.
ա) փառապանծ, հենակմախք,
հեռախոս, ռազմակոչ, կիսաշրջանաձև,
բ) սեղմաժպիտ, կարմրազգեստ,
կարմրախայտ, խավարասեր, իսկույնևեթ:
գ) Մանկություն, գրավիչ, հերարձակ, գրական,
քննություն:
315. Հարցում արտահայտող
բառերը փոխարինի´ր համապատասխան բառակապակցություններով:
Հեռագիրը՝ ո՞ր, բերել
էին գիշերը:
Ծաղիկը՝ ինչպիսի՞,
դաշտում կարծես միակն էր:
Աշունը շուկան լցրել է մրգերով՝
ինչպիսի՞:
Նրա հիասթափությունը
մատնում էին աչքերը՝ ինչպիսի՞:
Մի ժպիտ՝ ինչպիսի՞,
թառել էր դեմքին:
Հեռագիրը ՙ Մոսկվայից եկած, բերել էին
գիշերը:
Ծաղիկը անկրկնելի գեղեցիկ, դաշտում կարծես
միակն էր:
Աշունը շուկան լցրել է մրգերով, թարմ և
համեղ:
Նրա հիասթափությունը մատնում էին աչքերը,
տխուր և թաղցոտ:
Մի ժպիտ միակն անկրկնելի թառել էր դեմքին:
316. Հարցում արտահայտող
բառերը տրված գոյականներով փոխարինելով՝ բառակապակցություններ կազմի´ր:
Դիմադրել՝ ինչի՞ն:
Խուսափել՝ ինչի՞ց:
Միտք, ճնշում, հեռանալ, առաջանալ, մոռանալ (կարող ես շարունակել):
Դիմադրել մտքին
Դիմադրել ճնշմանը
Դիմադրել հեռանալուն
Խուսափել մտքից
Խուսափել ճնշումից
խուսափել առաջանալուց
խուսափել մոռանալուց
317. Տրված պարզ նախադասությունները
դարձրո´ւ բարդ՝ ավելացնելով փակագծում տրված հարցին պատասխանող նախադասություն (որպեսզի
ավելացրածդ նախադասությունը տրվածի հետ կապվի, կարող ես անհրաժեշտ բառ ավելացնել):
Ա´յ աղվեսներ, ձեռք քաշեք ձեր պոչերից: (ինչո՞ւ)
Այ աղվեսներ, ձեռք քաշեք ձեր պոչերից, թե չե
կզրկվեք գլուխներից:
Ութ տարի մնացի այդ երկրում: (ինչո՞ւ)
Ութ տարի մնացի այդ երկրում, և կարողացա խոսել
իրենց լեզով:
Բոբն արագ վազեց հանդերձանքի կույտի մոտ: (ինչո՞ւ)
Բոբն արագ վազեց հանդերձանքի կույտի մոտ, որովհետև
կատվի հոտ առավ:
Նա ուժ հավաքեց: (ինչի՞ համար)
Նա ուժ հավաքեց, որպեսզի կարողանա հաղթի իր
մրցակցին:
318. Նախադասությունները
հնարավոր ձևերով կետադրի´ր այնպես, որ իմաստները տարբեր լինեն:
Հայրն ու մայրը ողջունեցին
մեզ, համբուրեցին շնորհավորեցին իրար:
Հայաստանը, ուր որոշել էր գնալ,
մանուկ հասակից չէր տեսել:
Նրանց ոտների տակ մի պահ մթագնում
էին ձորերը: Անտառները սևանում էին ամպերի արանքում բեկբեկված շողերի փայլի մեջ:
Խաղաղ գիշերվա մեջ թույլ լույս
արձակելով երկու աստղ էր պլպլում, Ծիծեռնավանքի ծուռ խաչի վրա:
Ծովափին կանգնած, աղջիկը հայացքը
հառել էր հեռու հորիզոնին:
Կոմիտասը ինձ համար առասպել է եղել և նրա կյանքի ու փառապանծ գործը մի չքնաղ հրաշապատում
:Ավ Իսահակյան
Կոմիտասըինձժամանակակիցմարդէր. «ԵղբայրՍողոմոնը», ինչպեսկոչումէինքնրանԳևորգյանճեմարանում. տարիներապրելենքնույնհարկիտակ, խոսել, կատակել: Ճամփորդելենքմիասինհայգյուղերնուուխտատեղիները (Սևան, Հառիճ), ուրնաերգերէրհավաքում: ԵղելենքմիասինԵվրոպայում, Ստամբուլում. բայցայսամենըթվումէինձո՛չիրական: Կոմիտասըինձհամարհիմալեգենդէ, հեռավորառասպել, ևնրակյանքնուփառապանծգործըմիչքնաղհրաշապատում:
Կոմիտասըմերժողովրդիհպարտություննէ. նրագործը՝մերազգայինանսպառհարստությունը: Ինչո՞վէարժանացելնամերժողովրդիայսբարձրգնահատանքին: Նաո՛չօպերաներէգրել, ո՛չօրատորիաներ, թերևսմիքանիարիաներկամռոմանսներմիայն: Բայցավելիմեծգործէկատարել, քանայդբոլորը: Նահայտնագործելէմերազգայիներգը, հայկականերաժշտությունը, ազգայինմելոսը՝ինքնուրույն, ինքնատիպևանաղարտ: Նահիմնէդրելազգայիներաժշտականկուլտուրայի:
Նախառնվեցայդերգերըստեղծողժողովրդիհետ, ներձուլվեցնրահետ. ներապրեցնրաերգերըևսրտովհասկացավ, որհայերգիոճըթաքնվածէժողովրդիայդերգերիմեջ, միայնպետքէմաքրելայդերգերըօտարամուտժանգիցուանտեղիզարդերից, որոնքաղարտելէինհայերգը: Եվցույցտվեցաշխարհինմերազգայիներգը՝մաքրած, ինքնուրույնևանաղարտ:
Ուրորհայկա, այնտեղէևԿոմիտասիերգը: Նրաերգովմերժողովուրդըավելիգիտակցաբարզգացիրեն, ավելիկապվեցիրարհետ, ինքնաճանաչեց: Հայհասարակությունըզգացաշխատավորժողովրդիվիշտնուհրճվանքը, նրաաշխատանքիպաֆոսը, նրասերըդեպիիրհայրենիբնությունը:
323. Յուրաքանչյուր բարդ
նախադասություն պարզեցրո´ւ՝ նրա մեջ եղած նախադասություններից մեկը հանելով (ուշադի´ր
եղիր, որ տեքստը պահպանվի):
Հենրի Ռաուլինսոնը Մեծ Բրիտանիայի
և Հնդկաստանի միջև երթևեկող անգլիական մի նավում նավաստի էր, որն ուշադիր ականջ էր
դնում տախտակամածին նստած ուղևորների խոսակցությանը: Նրանք ամեն տեսակ տարօրինակ հրաշքներ
էին պատմում արևելիք այն երկրների մասին, ուր գնում էին որպես վաճառականներ կամ պաշտոնյաներ:
Այդ պատմություններն այնքան տպավորիչ էին, որ նա սկսեց երազել հեռավոր ճամփորդությունների
ու արկածների մասին: Ծովային ծառայությունը հանկարծ դժնդակ գերություն թվաց, և նա որոշեց
այդ գերությունից դուրս պրծնել լայնարձակ աշխարհ:
Հենրի Ռաուլինսոնը անգլիական մի նավում
նավաստի էր, որն ուշադիր ականջ էր դնում
տախտակամածին նստած ուղևորների խոսակցությանը: Նրանք ամեն տեսակ
տարօրինակ հրաշքներ էին պատմում արևելիքի երկրների մասին:
Նա սկսեց երազել
հեռավոր ճամփորդությունների ու արկածների մասին: Ծովային ծառայությունը հանկարծ դժնդակ գերություն թվաց, և նա որոշեց
դուրս պրծնել լայնարձակ աշխարհ:
324. Հարցում արտահայտող
բառերի փոխարեն համապատասխան բառ կամ բառակապակցություն (բացահայտիչ) գրի´ր:
Միքայելը՝ ո՞վ, երեկ
մեր տանն էր:
Միքայելը՝ եղբայրս, երեկ մեր տանն էր:
Տանտիրուհուց՝ ումի՞ց,
հեռագիր էր ստացել:
Տանտիրուհուց՝ Անահիտից , հեռագիր էր ստացել:
Տղան անհամբեր սպասում էր Սևուկի՝
ինչի՞
երևալուն:
Տղան անհամբեր սպասում էր Սևուկի՝ նկարի երևալուն:
Մայրը որդուց՝ ումի՞ց,
արդեն երկար ժամանակ լուր չուներ:
Մայրը որդուց՝ Արամից , արդեն երկար ժամանակ լուր չուներ:
Քուռիկ Ջալալին արագ՜ մոտեցավ
տիրոջը՝ ո՞ւմ:
Քուռիկ Ջալալին արագ՜ մոտեցավ տիրոջը՝ Սասունցի Դավթին:
Հրազդանը՝ ի՞նչը,
Երևանով է անցնում:
Հրազդանը՝ գետը , Երևանով է անցնում:
Առավոտյան՝ ե՞րբ,
իմացանք ցնցող լուրը:
Առավոտյան՝ 9:00-ին , իմացանք ցնցող լուրը:
Պատմությունն իմացանք միայն
հաջորդ օրը՝ ե՞րբ:
Պատմությունն իմացանք միայն հաջորդ օրը՝ երեկոյան:
Այդ խորամանկը թաքնվել
էր իմ սենյակում՝ որտե՞ղ:
Այդ խորամանկը թաքնվել էր իմ սենյակում՝ մահճակալիս
տակ:
Nor erevany nyut
kazmel
Комментариев нет:
Отправить комментарий